huis met onweer

All in Power B.V. vraagt faillissement aan

Energieleverancier All in Power B.V. heeft aangekondigd dat zij haar faillissement zal aanvragen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) trekt op 9 oktober 2024 de vergunning voor elektriciteitslevering in. Maar wat betekent dit voor bestaande klanten?

Geen zorgen over stroomvoorziening

Allereerst is het belangrijk om te weten dat klanten niet zonder stroom komen te zitten. De ACM en netbeheerders hebben hier een wettelijk geregeld proces voor. Dit geldt met name voor kleinverbruikers, wat het merendeel van de klanten betreft.

Hoe gaat de overdracht?

Het overdrachtsproces verloopt in twee fases:

  1. Van 9 tot 23 oktober probeert All in Power haar klantenbestand over te dragen aan een nieuwe leverancier
  2. Als dit niet lukt, worden klanten tussen 23 oktober en 6 november door netbeheerders verdeeld over bestaande energieleveranciers

Wat moet je als klant doen?

Als klant hoef je zelf geen actie te ondernemen. Je krijgt automatisch een nieuw contract bij een andere leverancier, wel met nieuwe voorwaarden en tarieven. Na maximaal 30 dagen kun je desgewenst overstappen naar een andere leverancier.

Let op: grootverbruikers (klanten die zelf netbeheerkosten betalen) vallen niet onder deze regeling. Zij kunnen zonder opzegtermijn overstappen naar een andere leverancier.

Voor meer informatie kunnen klanten terecht bij [email protected].

Similar Posts

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *